A SZENT KERESZT OLTALMÁBA AJÁNLOTT BLOG. XVI. BENEDEK PÁPA ÉS ACKERMANN KÁLMÁN ATYA TISZTELETÉRE AJÁNLOTT BLOG.

2013. március 25., hétfő

Isten irgalmában bízni - Majnics József halálára

Mivel blogunk előzőleg plébániai oldal volt, és tartalmazza azon bejegyzéseket, melyek még akkor kerültek fel, kötelességünknek érezzük, hogy beszámoljunk egy halálesetről. Ma délután temették el Pilisszentkereszten Majnics József egykori világi elnököt, díszpolgárt. A templomban ravatalozták fel délután 13:00-kor, majd a 14:30-kor kezdődő gyászmise után elkísérték a temetőbe utolsó útján, nyugvóhelyére.
Egy évvel ezelőtt készítettünk vele születésnapja alkalmából egy riportot. Pédaértékű egyik legismertebb szolgálata: minden évben ő énekelte Jézust a passióban virágvasárnap és nagypénteken. Ezt több mint 70 éven át tette. Manapság, amikor bizony van olyan egyházközség, ahol még egy férfi szereplőt sem tudnak kiállítani a passióba, érdemes példának állítani a kilencven éves Józsi bácsit, aki tudatosan és alázattal tette a dolgát. 
A beszélgetésből idézünk, mely egy évvel ezelőtt készült. 
"Gyermekkorom óta járok templomba, de sok bűnöm is volt. 1955-ben voltam kántor, Gaján József után. ...Kértem az atyát, hogy lehessek én a kántor. Simándyéhoz hasonló hangom volt. Mindenki gratulált nekem a mise után, hogy milyen jól ment az ének. Öt évig mindent én vezettem, a passiót is meg minden szertartást...
...Nem lehet Isten nélkül élni. Minden nap elimádkozom mindhárom rózsafüzért, szentekről olvasok könyveket. Minden pénteken elimádkozom a keresztutat. Két órát vagy többet vesz igénybe, de megéri. Éjjel sokszor fölébredek, és akkor imádkozok.
Szeretek élni, amíg a Jóisten engedi. Nem félek a haláltól. Minden elsőpénteken gyónok, áldozok. Sokszor nyomasztják az embert a régi bűnei, de bízok Isten irgalmában."
Nyugodjék békében! 
Odpočinutie večné daj im, Pane. 
A svetlo večné nech im svieti. Nech odpočívajú v pokoji.
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...