Mozart egyházi zenéjének egyik kiemelkedő opusza a Loretói Litánia. A művet 1774-ben komponálta Salzburgban, ebben a műfajban másodikként. Első litániájára jellemzőek az olasz vonások, hiszen ebben az időben járta Itáliát. A szerkezet hasonló a miséjéhez, akklamációval nyit és zár: Kyrie és Agnus Dei a keret. A litánia keveréke a polifónikus litániának is, mely jellemző volt a 17. századi Itáliában.
A második, a videókon hallható litániája D-dúr hangnemben íródott. Jellemző vonása az operastílus. A Kyrie-ben egy gyönyörű szoprán-alt duett hallható, mely jól jelzi a lélek felkiáltását Istenhez. A zárótételben a "qui tollis peccata mundi"-nál ereszkedő kromatika van, mely a lélek megnyugvását jelzi Jézus Krisztus keresztáldozatában. A "parce nobis" éneklésekor a kórus drámai jelenléte hat, amelyben végleg tapasztalja a hallgató és imádkozó: Mária által eljutottunk Jézushoz.
Hallgassuk tehát a művet: