A SZENT KERESZT OLTALMÁBA AJÁNLOTT BLOG. XVI. BENEDEK PÁPA ÉS ACKERMANN KÁLMÁN ATYA TISZTELETÉRE AJÁNLOTT BLOG.

2011. június 28., kedd

60 éves papi jubileum

A kézrátétel pillanata
Hatvan éve, 1951. június 29-én szentelték pappá Joseph Ratzingert, XVI. Benedek pápát. A Vatikán ebből az alkalomból új internetes oldalt is közzétett saját honlapján.
2006. szeptember 14-én a Freising-i székesegyházban (ahol pappá szentelték) XVI. Benedek pápa ezt mondta:
"Ez a pillanat örömmel és hálával tölt el. (...) Hálás vagyok, hogy visszatérhettem a Freising-i katedrálisba. Most, hogy visszajöttem a dómba, sok emlék jön elő, látom a régi társakat, a fiatal papokat... Ahogyan itt feküdtem leborulva a földön, befedve a Mindenszentek-litániájával, kérve minden szentet, tudva, hogy ezen az úton nem vagyunk egyedül, hanem a nagy szentek és a velünk élő szentek együtt járnak velünk, a hívők ma, holnap és holnapután támogatnak minket. Azután a kézrátétel pillanata... Faulhaber bíboros Jézus szavait mondta: "Nem hívlak többé szolgának, hanem barátaimnak". A papszentelés Jézus barátainak közösségébe vezet, akik arra hivatottak, hogy Vele legyenek, és hirdessék üzenetét."

Az újmisés Joseph Ratzinger 1951. nyarán
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...