A SZENT KERESZT OLTALMÁBA AJÁNLOTT BLOG. XVI. BENEDEK PÁPA ÉS ACKERMANN KÁLMÁN ATYA TISZTELETÉRE AJÁNLOTT BLOG.

2013. március 9., szombat

XVI. Benedek lemondása és a harmadik fatimai titok

„Hallatlan fényességet láttunk, ami Isten: valamit, ami úgy néz ki, ahogyan személyek látszanak tükörben, ha előtte elhaladunk, és akkor egy fehérbe öltözött püspököt láttunk. Úgy sejtettük, hogy ez a Szentatya volt.” (Armin Schwibach) forrás: kath.net; fordította: Cz. Zs.

Az újságírók a konklávéról már beszámoltak. Az Angelo Sodano és Tarcisio Bertone érsekek által kívánt szigorú titoktartás az Általános Kongregáción tárgyalt témák kérdésében természetesen magával hozta a médiumok érdeklődését, és ezzel a téma keresése és magától értetődően a találékonyság is feltüzelődött. Olyan témák, mint a Vatileaks, az évek során a Római Kúria hatékonyságában egyre láthatóbbá váló hiányosságok, és nem utolsó sorban a pápa egyedülállónak minősülő lemondása is megtette a magáét abban, hogy felajzódjanak az idegek és a tudnivágyás elérje csúcspontját.

Az eddig 65 országból érkező, több mint 5000 akkreditált újságíró figyelemmel kísérte a konklávé előkészületének fázisait, hogy azután –lehetőleg elsőként a világon – közölhessék a Sixtus kápolnából felszálló fehér füst megjelenését és az új pápa nevét. Ez azt jelenti, hogy a médiumok érdeklődése pusztán számszerűen is nagyobb, mint a 2005-ös különleges évben volt, amikor egy világ állt részvéttel egy haldokló nagy pápa mellett, hogy aztán megtudhassa, ki fog a helyére lépni.

A 2005-ös évben is „hallgatás”-ról döntöttek, aminek az ápr. 8-i temetési szertartás után kellett beállnia, hogy a bíborosok munkáját az Általános Kongregációban ne kompromittálják. Akkor a bíborosok voltak azok, akik ezt a döntésüket Joseph Ratzinger bíboros, a kollégium dékánja elé terjesztették: A kongregáción kívül bíborosok közül senki nem mondhatott semmit annak tartalmáról és lefolyásáról anélkül, hogy esküt szegett volna. Attól féltek, hogy a médiumok érdeklődése fókuszálódik bizonyos nemzetiségek irányában, a kevésbé ismert nemzetek, és a kevésbé köztudatban álló országok bíborosainak hátrányára. Ratzinger bíboros nem értett egyet a szólásszabadság ilyen korlátozásával, azonban elfogadta a bíboros-kollégium akaratát. Daneels bíboros szerint Ratzinger a bíborosok szabadságának korlátozása ellen volt, mivel véleménye szerint a bíborosoknak is emberi joga, hogy véleményt nyilvánítsanak, amikor akarnak, és ezt helyesnek tartják. Végül mégis az új pápa megválasztásának előkészületeit zavartalanná tevő álláspont győzött.

Most a döntés „fentről” jött. Az államtitkárság XVI. Benedek lemondásának előterében már kivédte a pápaválasztás befolyásolásának kísérletét egy szigorú „jegyzettel”, és „azt, hogy a közvéleménynek szerepet adjon, amely gyakran sejtéseken nyugszik, és nem fogja fel a jelennek azokat a spirituális szempontjait, amit az Egyház éppen átél.” Hogy ez helyes vagy helytelen, azt a történelem fogja eldönteni. Hogy a szigorú titoktartás követelése felfűti a pletykakonyhát, és még az alvó kutyát is előcsalogatja a kályha mögül, az az információs érában magától értetődik.

A médiumokban megjelenő információk világában és az események hiánytalan lefedése a médiumokban kétségtelenné teszi, hogy a „spirituális szempont” az utolsó. Fontosabb például, hogy a lemondott pápa Castel Gandolfo-ban tett sétájáról készített fotók, amit a „Chi” című hetilap hozott nyilvánosságra, az események mélyreható szemléletét bizonyítják. Ez a szemlélet a hit dimenziója nélkül nem jelent semmit, ha nem akar a felszínen leragadni.

Mit jelent egy pápának, ennek a pápának, XVI. Benedeknek a lemondása, aki már a pápa emeritus címet viseli, és még mindig a fehér reverendát viseli? A pápa „most és mindörökre” pápa, mindig is egyedül a teljes Egyházhoz tartozik, anélkül, hogy visszavonulhatna a privát szférába (v.ö. a 2013.febr. 27-i általános audienciával). Az emeritált pápa –XVI. Benedek – már nem rendelkezik hivatalos teljhatalommal az Egyház vezetésében, de az imádság szolgálatában megmarad „Szent Péter szűk tartományában”. Hogyan tudjuk ezt elképzelni? Mi ennek a „megmaradásnak” a nagyobb léptékű összefüggése?

2010. máj. 11-i portugáliai utazásán XVI. Benedek foglalkozott a harmadik fatimai titokkal, aminek 2000. évi bemutatásakor mutatkozott be. Ez a „titok” a következőképpen hangzik:

„A két rész után, amit már bemutattam, Szeretett Asszonyunk balján egy angyalt láttunk, aki egy lángpallost tartott a bal kezében: ez szikrákat hányt, és láng indult ki belőle, mintha fel akarná gyújtani a világot, azonban a lángok kialudtak, amikor érintkezésbe kerültek azzal a fénnyel, ami Szeretett Asszonyunk jobb kezéből rásugárzott. Az angyal jobb kezével a föld felé mutatott, és hangosan azt kiáltotta: bűnbánat, bűnbánat, bűnbánat!

És egy óriási fényben, ami maga Isten, „láttunk valamit, ami úgy nézett ki, mint egy személy a tükörben, amikor elmegy előtte” egy fehérbe öltözött püspököt, akiről „úgy sejtettük, hogy ez a Szentatya volt”. Vele együtt különböző más püspökök, papok, szerzetesek és szerzetesnők másztak fel egy magas hegyre, aminek a tetején egy nagy, nyers ágakból készített kereszt volt, mintha paratölgyből lett volna. Mielőtt odaért, a Szentatya egy nagy városon ment keresztül, amely félig le volt rombolva, és ő félig reszketve, ingatag léptekkel, fájdalommal és gondokkal terhelten imádkozott azoknak a halottaknak a lelkéért, akikkel útközben találkozott.

Felérve a hegyre, letérdelt a nagy kereszt lábához. Ott egy csapat katona megölte, akik tűzfegyverekkel és nyilakkal lőttek rá. Ugyanilyen módon haltak meg sorban egymás után a püspökök, papok, szerzetesek, és különböző világi személyek, különböző osztályokból és pozíciókból származó férfiak és nők. A kereszt mindkét szára alatt két angyal volt, mindegyiküknek kristályból készült öntözőkanna volt a kezében. Ebben gyűjtötték össze a vértanúk vérét, és itatták vele az Istenhez közelítő lelkeket.”

Ezek a szavak XVI. Benedekre is vonatkoznak, csakúgy, mint elődjének, II. János Pálnak szenvedésére. Sokkal inkább „az Egyház jövőjének realitását mutatja fel, ami egyre inkább kibontakozik és megmutatkozik.” Túl ezen a látomásban megmutatott momentumon, az Egyház szenvedésének szükségességét kell látnunk „ami természetesen a pápa személyében tükröződik vissza, de mivel a pápa az Egyházat képviseli, ezért ebben az Egyház eljövendő szenvedése van bejelentve.”

Az Egyház igazi és alapvető feleletének erre a megtérésnek kell lennie. XVI. Benedek számára mára világossá lett: A pápa és az Egyház iránti támadások „nem csak kívülről jönnek, hanem az Egyház szenvedése éppen az Egyház belsejéből ered, azokból a bűnökből, amelyek az Egyházon belül léteznek”, mivel „az Egyház legnagyobb üldözése nem külső ellenségektől jön, hanem az Egyházon belüli bűnökből nő ki.”
„…mint személyek tükörből, amikor elmennek előtte, egy fehérbe öltözött püspök – megérkezik a hegy tetejére, és letérdel a nagy kereszt lábánál”: XVI. Benedek most felmászott a hegyre az Istennel való találkozásra (v.ö. 2013. febr.24-i Úrangyala).

Az Egyház feladata, hogy találkozzon a „szenvedés szükségszerűségével” a megtérésben, a radikális elszakadásban a világtól. Mint egy tükörben látható személy, XVI. Benedek úgy kíséri ezt az új időt elmélkedő tanító hivatalában. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...